Saturday, June 4, 2016

ရိုဟင္ဂ်ာ၊ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ေရာင္စံုကတ္ျပားမ်ား (ဒုတိယပိုင္း)

ကိုကိုလင္း (ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)

ျမန္မာစစ္အာဏာရွင္ ေနဝင္းသည္ ဤေဆာင္းပါး၏ ပထမပုိင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္အတိုင္း စစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ထြက္ေျပးခဲ့ၾကသူ ရိုဟင္ဂ်ာမ်ား ၁၈၂၄ ေနာက္ပိုင္း အဂၤလိပ္တို႔ ရခိုင္ေဒသကို သိမ္းပိုက္ေသာအခါ ဌာေနျပန္ၾကရာ၊ ယင္းတို႔အား အိႏၵိယမွ ေခၚသြင္းလာသည့္ အလုပ္သမား မ်ားႏွင့္ အေရာင္းအဝယ္လာလုပ္သူမ်ားျဖင့္ ေရာေထြးေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ရိုဟင္ဂ်ာတစ္မ်ိဳးတည္းကို တာစူပစ္မွတ္ထားကာ ၁၈၂၃ မတိုင္မီ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အိုးအိမ္အတည္တက်ေနထိုင္သူမ်ားသည္  တိုင္းရင္းသားျဖစ္သည္ဟု ၁၉၈၂ ႏိုင္ငံသားဥပေဒတြင္ အဓိပၸာယ္ရွိရွိ လိမၼာစြာ ျပဌာန္းလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

သို႔ရာတြင္ ထိုဥပေဒကို ျပဌာန္းသည္ဆိုလွ်င္လည္း ယင္းအား ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အာဏာတည္ေစခဲ့ၿပီး အက်ိဳးသက္ေရာက္ ေစခဲ့ျခင္း မဟုတ္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုကဲ့သို႔ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အာဏာတည္ေစၿပီး ယင္းဥပေဒအရ ထပ္မံ စစ္လားေဆးလားလုပ္ပါက လူ မ်ား အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္ ထပ္မံ ျပည္ထြက္ေျပးႏိုင္သည္။ ဤတြင္ ပူပူေႏြးေႏြးရွိေသးသည့္ နဂါးမင္းစီမံခ်က္ႏွင့္ ဟသၤာစီမံခ်က္၏ အနိဌာရံု အ က်ိဳးဆက္မ်ားအၾကား ယင္းကဲ့သို႔ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္မံျဖစ္လာပါက ကမၻာႀကီး မည္သည့္အခါမွ် သည္းခံလိမ့္မည္ မဟုတ္ သကဲ့သို႔ မလိမ့္တပတ္လုပ္ထားသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားသည္လည္း ဘူးေပၚသလို ေပၚလာေတာ့မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ထို ၈၂ ဥပေဒကို ျပဌာန္းခဲ့ၿပီး ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ထိုဥပေဒကုိ အာဏာသက္ဝင္ေအာင္ မလုပ္ဘဲ ယေန႔ကဲ့သို႔ အခ်ိန္အခါမ်ိဳးအတြက္ ေရရွည္ေမွ်ာခ် ဆြဲထားလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ထို ၈၂ ဥေပဒ၏ ေနာက္ထပ္ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္တစ္ခုမွာ ယင္းဥပေဒတြင္ ယုတိၱယုတၱာရွိလာသည့္ႏွယ္ ၁၉၄၇ ခု ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ ၁၉၇၄ အေျခခံ ဥပေဒအရ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ရွိသူမ်ားအား ဤဥပေဒက ဆက္လက္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ ျပဳထားေသာ္လည္း၊ အျခားဥပေဒတစ္ရပ္ျဖင့္ တစ္ စံုတစ္ဦး၏ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈကို တရားစီရင္ေရးက ဆံုးျဖတ္ခြင့္ မေပးထားဘဲ ယင္းအာဏာကို အုပ္ခ်ဳပ္သူ အာဏာပိုင္တို႔အား ေပးထားျခင္းျဖစ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတစ္ဦးသည္ မည္သို႔ပင္ ၄၇ ႏွင့္ ၇၄ ဥေပဒအရ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပေသာ္လည္း၊ အေၾကာင္းတရား ဖန္တီးၿပီး ထိုသူသည္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေၾကာင္း အဆံုးအျဖတ္ရယူရန္ တရားရံုးကို ဦးတိုက္ေလွ်ာက္စရာ မလိုအပ္ဘဲ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အာဏာပိုင္မ်ားက မိမိတို႔ သေဘာရွိသည္အတိုင္းသာလွ်င္ ဆံုးျဖတ္သည္ကို ခံယူရမည္။  
ထို႔ေနာက္ ယင္းေခတ္ကာလမွစ၍ အမ်ိဳးသားမွတ္ပံုတင္ ကိုင္ေဆာင္ထားသူခ်င္း အတူတူျဖစ္ပါလ်က္ ထိုကတ္ျပားေပၚတြင္ ေရးထိုးထားသည့္ အမည္ႏွင့္ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာကိုလိုက္၍ မူဆလင္ျဖစ္ပါက မလိုမုန္းထားဆက္ဆံျခင္း၊ ဦးစားေပးေနာက္ဆံုးအဆင့္သို႔ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ ဌာန ဆိုင္ရာ အစိုးရတာဝန္ ထမ္းေဆာင္ျခင္းမွ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ အထူးသျဖင့္ လက္နက္ကိုင္ လံုၿခံဳေရးတာဝန္ ထမ္းေဆာင္ျခင္းကို ကန္႔သတ္တား ဆီးျခင္း အစရွိသည္ျဖင့္ ခြဲျခားဆက္ဆံေရး သေဘာတရားမ်ားကို အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ျပဳလုပ္လာခဲ့ေလသည္။
ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ နယ္နိမိတ္ႀကီးအတြင္း ျမန္မာဘုရင္မ်ားလက္ထက္တုန္းက က်ဴးေက်ာ္သိမ္း ပိုက္ထားသည့္ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာပိုင္ ႏိုင္ငံငယ္ကေလးမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာပါဝင္ေလသည္။ အဆိုပါႏိုင္ငံမ်ား က်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္ခံခဲ့ရသည့္ ႏွင့္ မေရွ႕မေႏွာင္းတြင္ပင္ ၿဗိတိသွ်တို႔၏ သိမ္းပိုက္မႈကို ထပ္မံခံခဲ့ၾကရာ ႏွစ္ရာစုႏွင့္ခ်ီ၍ ကိုလိုနီ လက္ေအာက္ခံခဲ့ရသည္။ သို႔ရာတြင္ ၿဗိတိသွ် အစိုးရက ႏွစ္ေပါင္း ၁၂၀ ေက်ာ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို အဆံုးသတ္၍ လြတ္လပ္ေရးေပးရန္ စိုင္းျပင္ေသာအခါ ထိုက်ဴးေက်ာ္ခံ ႏိုင္ငံငယ္ကေလးမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳသူမ်ားက မိမိတို႔ပိုင္ဆိုင္သည့္ အပိုင္းအျခားမ်ားကို ဗမာမ်ားလက္ထဲသို႔ ထိုးမအပ္ၾကရန္ ၿဗိတိသွ်အစိုးရထံ ကန္႔ကြက္လႊာမ်ား ပို႔ေပး ခဲ့သည္။ 
ယင္းကဲ့သို႔ ကန္႔ကြက္လႊာမ်ား တင္သြင္းခဲ့ျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္ေသာ ဗမာေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ထိုလူနည္း စု ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ေတြ႔ဆံုခဲ့ၿပီး ၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ (၁၂) ရက္ေန႔က ရွမ္းျပည္နယ္၊ ပင္လံုၿမိဳ႕တြင္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္တစ္ရပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္။ အဆိုပါစာခ်ဳပ္တြင္ လြတ္လပ္ေရးကို ဦးစြာ ပူးေပါင္းရယူရန္ႏွင့္ ယင္းကဲ့သို႔ လြတ္လပ္ေရးရယူၿပီး (၁၀) ႏွစ္ၾကာေသာ အခါ ခြဲထြက္လိုက ခြဲထြက္ႏိုင္ေၾကာင္း သေဘာတူခဲ့ၾကသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ သေဘာတူညီခ်က္ႏွင့္အညီ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥေပေဒၾကမ္းကို ေရးဆြဲေနခဲ့စဥ္၊ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ (၁၉) ရက္ေန႔တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအပါအဝင္ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ားကို ကိုယ္ စားျပဳသည့္ေခါင္းေဆာင္မ်ား လုပ္ႀကံခံခဲ့ၾကရာ၊ အဆိုပါလုပ္ႀကံမႈႀကီးသည္ ထိုအခ်က္ႏွင့္မ်ား သက္ဆိုင္ေလမလားဟု သံသယျဖစ္ဘြယ္ရာ ေျမာက္မ်ားစြာရွိေနသည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ အဆိုပါ လုပ္ႀကံမႈႀကီးႏွင့္အတူ လြတ္လပ္ၿပီး (၁၀) ႏွစ္အၾကာ ခြဲထြက္ခြင့္ရွိသည္ဟူေသာ အခ်က္သည္လည္း ပေပ်ာက္သြား ခဲ့ရသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းတူ ႏွစ္ရွည္လရွည္ ရွိေနၿပီးျဖစ္ေသာ တိုင္းရင္းသားလူနည္စုတို႔၏ လြတ္လပ္ေရးတည္းဟူေသာ အိပ္ မက္သည္လည္း ေရစံုေမွ်ာပါသြားသျဖင့္ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ား ေနထိုင္လ်က္ရွိသည့္ နယ္စပ္ေဒသမ်ား၌ လက္နက္စြဲကိုင္ ေတာ္လွန္ေနၾကသည္မွာ ယေန႔တိုင္ မၿပီးစီးႏိုင္ေသာ အက်ိဳးဆက္တစ္ရပ္ ျဖစ္လာသည္။
ယခုလက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားသည္လည္း အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုတို႔၏  ခြဲထြက္ခြင့္ကို ပင္မ စီးေၾကာင္းအျဖစ္ အဓိက အေၾကာင္းရင္းခံထားသည္ဟု မွတ္ခ်ျပဳႏိုင္သျဖင့္ ထိုသမိုင္းေနာက္ေၾကာင္းခံ အေၾကာင္းအရာကို မရွိမျဖစ္ သိရထား ရန္ လိုအပ္သကဲ့သို႔ ယင္းျဖစ္ရပ္၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ စစ္တပ္ကို အင္အားစုအျဖစ္ အသံုးခ်ေနသည့္ အမ်ိဳးသားေရး အစြန္းေရာက္ဝါဒီမ်ား ပါဝင္ ေနသည္ကိုလည္း သိရွိထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ဗမာ့အမ်ိဳးသားေရး အစြန္းေရာက္ဝါဒီမ်ားသည္ ဦးေစာကို အမ်ားထင္သာျမင္သာရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္၍ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို လုပ္ႀကံခဲ့သည့္ အျပင္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ပါ ခြဲထြက္ခြင့္ကိုလည္း ေပၚေပၚတင္တင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ႏိုင္ခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ယင္းတို႔သည္  ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးကို ယင္းတို႔၏ ေျခဖေနာင့့္ေအာက္တြင္ ခိုင္ခိုင္မာမာထားရွိႏိုင္ရန္ မဟာဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ က်င့္ သံုးေ႐း မူကိုခ်မွတ္ၿပီး ယင္းတို႔၏ ေခါင္းေဆာင္ ဦးေနဝင္းကို ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ တင္ေျမွာက္ကာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ျပင္သစ္ စစ္ဘုရင္ နပိုလီ ယန္နည္းတူ Burmanization ကို စတင္လုပ္ေဆာင္လာခဲ့သည္။
ဦးေနဝင္းသည္ ယင္း Burmanization ကို အေကာင္အတည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ မဟာဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒကို အေျခခံသည့္ ဗဟိုႏိုင္ငံေရး တကၠသိုလ္အ မည္ထြင္ Institution ကို ဖြင့္လွစ္ကာ ဝိဝါဒမိႈင္းတိုက္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို တဖက္က လုပ္ေဆာင္ၿပီး  အျခားတဖက္တြင္ တေသြးတသံတည္း၊ ဥမကြဲ သိုက္မပ်က္ေနထိုင္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ထူေထာင္လိုသည္ဟု ေႂကြးေၾကာ္သံျဖင့္ မဆလပါတီကို တည္ေထာင္ကာ  တင္းၾကပ္သည့္ အုပ္ ခ်ဳပ္မႈစနစ္ျဖင့္ မင္းမူအုပ္ခ်ဳပ္လာသည့္အျပင္ ႏိုင္ငံ၏ပညာေရး၊ စီးပြားေရးလူမႈေရး စသည့္နယ္ပယ္မ်ားကိုလည္း ၾသဇာလႊမ္းမိုးလာခဲ့သည္။ 
အထက္က ေဖာ္ျပခဲ့သည္အတိုင္း ဦးေနဝင္းသည္ ႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ျပည္သူအားလံုးကိုတေသြးတည္း၊ တသံတည္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရာ၌ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုတို႔အား ေသြးေဖာက္ျခင္း၊ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေနၾကသည့္ တိုင္းရင္းသား လူနည္းစုတို႔အား စစ္ တပ္အခိုင္အမာ တည္ေဆာက္ပီး တိုက္ခိုက္ေခ်မုန္းျခင္းမ်ားကို အားသြန္ခြန္စိုက္ လုပ္ေဆာင္လာခဲ့ေလသည္။
သို႔ေသာ္ ယင္း Burmanization လုပ္ရာ၌ နယ္ေျမေဒသ အတိအက်တစ္ခုတြင္ ကိုယ္ပိုင္သီးသန္႔ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာစကား၊ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာအျပင္ ဗမာအုပ္စုႏွင့္ကြဲျပားသည့္ လူမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားမွ ဆင္းသက္လာသည့္ မူဆလင္ ရိုဟင္ဂ်ာတို႔သည္ အဓိက ဟန္႔တားမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္ လာခဲ့သည္။
သို႔ျဖစ္၍ စစ္အစိုးရသည္ မည္မွ်ပင္ႀကိဳးပမ္းေစကာမူ ရိုဟင္ဂ်ာတို႔အား Burmanization လုပ္ရန္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် မေအာင္ျမင္ႏိုင္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္လာေသာအခါ ယင္းတို႔အား တိုင္းျပည္မွ ႏွင္ထုတ္ႏိုင္ရန္ နည္းဗ်ဴဟာမ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု က်င့္သံုးလာခဲ့သည္မွာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ တြင္ စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ႀကံ႕ဖြြံ႕အစိုးရလက္ထက္အထိပင္ ျဖစ္သည္။
ယခင္အစိုးရမ်ားသည္ ယင္းတိ္ု႔၏ Burmanization ကို လူအသိမခံ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း ႀကံ႕ဖြံ႔အစိုးရတက္လာၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွစ၍ အစြန္းေရာက္ ရခိုင္အုပ္စုႏွင့္ ၉၆၉၊ မဘသ ဘုန္းႀကီးမ်ားကို ေရွးတန္းတြင္ အသံုးခ်ကာ ရိုဟင္ဂ်ာတို႔အား သာမကဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းရွိ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ မွန္သမွ်ကိုပါ ေပၚေပါတင္တင္ ၾကက္၊ ငွက္ကဲ့သို႔ ေလွာင္အိမ္ထဲထည့္ၿပီး သတ္ျဖတ္သည့္အထိ လုပ္ေဆာင္လာခဲ့သည္။

တတိယပိုင္း ဆက္ရန္။

No comments:

Post a Comment