Wednesday, July 11, 2018


ေဒါက္တာေအးခ်မ္း - ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွ သေႏၶယုတ္ (ပထမပိုင္း) 


ကိုကိုလင္း (ရန္ကုန္တကၠသုိလ္) 

ႏိုင္ငံတစ္ခု၏ ေကာင္းစားေရးအတြက္ အစိုးရႏွင့္ အရပ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား အားကိုးရေလာက္သည့္ ပညာရွင္ပုဂၢိဳလ္မြန္ မ်ား ႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ ရွိတတ္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း အလားတူ မြန္ျမတ္သည့္ ပညာရွင္ အေျမာက္အ မ်ားရွိသည္။ ယင္းပညာရွင္မ်ားကို ႏို္င္ငံေတာ္အစိုးရ၊ သမၼတ၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ အစရွိသည့္ ထိပ္တန္းအာဏာပိုင္ ႏိုင္ငံ့ေခါင္း ေဆာင္မ်ားက အထူးယံုၾကည္ အားကိုးသကဲ့သို႔ ျပည္သူျပည္သားမ်ားႏွင့္ အျခားအသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္ အသိုင္း အဝိုင္းမ်ားကပါ အထူးၾကည္ညိဳ ေလးစားၾကသည္။

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သမိုင္းဘာသာရပ္ျဖင့္ ပါရဂူဘြဲ႔ရရွိထားၿပီး ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးရွိသည္။ အဆိုပါပုဂၢိဳလ္မွာ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕နယ္မွ ေဒါက္တာေအးခ်မ္း ဆိုသူျဖစ္သည္။ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူမ်ားအေပၚ မည္သည့္ေကာင္းက်ိဳးမ်ား ပံ့ပိုးလ်က္ရွိသည္ကို သိရွိခြင့္မရေသာ္လည္း အဆင့္ျမွင့္ အစိုး ရအာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ အေတာ္ပင္ ေရာေႏွာ ခရီးေပါက္ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ေနရသကဲ့သို႔၊ အရပ္ဖက္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား အၾကားတြင္လည္း ထြင္ထြင္က်ယ္က်ယ္ လႈပ္ရွားေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ 

ေဒါက္တာေအးခ်မ္းသည္ သမိုင္းဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္ႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ အေၾကာင္းႀကီးငယ္မ်ားကို စာေရးသား ျပဳစုတတ္သည့္ ဝါသနာရွိသူျဖစ္သည္။ သူ႔စာေရးေလာက၏ အစပိုင္းတြင္ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ား၏ အေျခခ်ေနထိုင္မႈဆိုင္ရာ သမိုင္းအခ်က္အလက္ပါ စာတမ္းတစ္ခုကို ျပဳစုခဲ့ေပသည္။ အဆိုပါစာတမ္းအား ခိုင္မာသည့္ သ မိုင္းအကိုးအကား၊ ေျပာင္ေျမာက္သည့္ သံုးသပ္ခ်က္၊ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ားႏွင့္ ေကာက္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ေရးသားျပဳစုထား မႈေၾကာင့္ သူ႔နာမည္ကို စတင္ ၾကားသိခြင့္ရရွိခဲ့ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ထို႔ေနာက္ပိုင္း သူသည္ ႐ိုဟင္ဂ်ာ သမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ ယခင္ကအတိုင္းမဟုတ္ဘဲ မဟုတ္ကဟုတ္က ေရးသားထုတ္ေဝလ်က္ ရွိခဲ့ ရာမွ အျပန္အလွန္ တံု႔ျပန္ေရးသားရင္း ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ သိကၽြမ္းခဲ့ေလသည္။

ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ တစ္ရပ္တည္းေနသူ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းကို အမ်ားက ရခိုင္အမ်ိဳးသားတစ္ဦးအျဖစ္ သိထားေသာ္လည္း အမွန္မွာ သူသည္ ဘရူဝါ (ေခၚ) မရမာႀကီး အမ်ိဳးသားစစ္စစ္ တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး သူ႔ဖခင္မွာ ကာလာဆန္ ဘရူဝါ (Kalasan Barua) ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔မိသားစုသည္ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္အတြင္း စစ္တေကာင္းေဒသမွ ဘူးသီး ေတာင္ၿမိဳ႕သို႔ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းေန ထိုင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ သူ႔ဖခင္မွာ အိႏိၵယႏြယ္ဖြား ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသားတစ္ဦး၏ ပန္းထိမ္လုပ္ငန္း၌ ေန႔ခစားအလုပ္သမားအျဖစ္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္ခန္႔တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အိႏိၵယအမ်ိဳးသားမ်ား ဒီကေန႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာနည္းတူ ပက္ ပက္စက္စက္ လုယက္၊ ေမာင္းထုတ္ခံခဲ့ရစဥ္က အဆိုပါဟိႏၵဴအမ်ိဳးသား လုပ္ငန္းရွင္းမွ မိမိပိုင္ ပန္းထိမ္လုပ္ငန္းအပါအဝင္ အိုးအိမ္ၿခံေျမအားလံုးကို မိမိ၏လူယံုေတာ္ ကာလာဆန္ဘ႐ူဝါအား ေပးအပ္ခဲ့ၿပီး အိႏိၵယသို႔ ထြက္ခြါသြားခဲ့ေလသည္။ ဤတြင္ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းတို႔၏ မိသားစုဘဝ၌ အေနေခ်ာင္သြားခဲ့ေလသည္။ 

ေဒါက္တာေအးခ်မ္း၏ဖခင္သည္ ဖဆပလ ေခတ္ႀကီးတြင္ ႏိုင္ငံေရး၌ အင္တိုက္အားတိုက္ ပါဝင္လႈပ္ရွားခဲ့မႈေၾကာင့္ ဘူးသီး ေတာင္နယ္ေျမတြင္ ဖဆပလ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံခဲ့ရသကဲ့သို႔ ထိုေဒသရွိ ႐ိုဟင္ဂ်ာေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အလြန္ပင္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးရွိခဲ့သူျဖစ္သည္။ သူကိုယ္တိုင္ ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ဦးေဆာင္ဦး႐ြက္ျပဳၿပီး “႐ိုဟင္ဂ်ာ႐ိုးရာ ျပဇာတ္ (Rohingya Theater)” ကို ေရးသား၍ နယ္တကာလွည့္လည္ ျပသခဲ့ဘူးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကာလာဆန္ဘ႐ူဝါသည္ ရခိုင္ ျပည္နယ္ ဘူသီးေတာင္-ေမာင္ေတာ ေဒသတဝိုက္၌ ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ား လူခ်စ္လူခင္ အလြန္ေပါ့မ်ားသူျဖစ္ၿပီး၊ အဆမတန္ ေလးစားခံရသူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါသည္။

ေဒါက္တာေအးခ်မ္းသည္ သမိုင္းပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြား ေမာက္မာစြာျဖင့္ ႐ိုဟင္ဂ်ာ ဟူသည္ မၾကားခဲ့ဘူးေၾကာင္း၊ မရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ၿဗိတိသွ် မွတ္ရာမွတ္တမ္းမ်ား၌လည္း ေလ့လာမေတြ႔ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ အ သံုးအႏႈန္းကို ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္က ဘူးသီးေတာင္ ပါလီမန္အမတ္ မစၥတာ အပ္ဒူလ္ဂဖၹါး (Abdul Gaffar) မွ ထြင္လိုက္သည့္ အသံုးအႏႈန္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီကေန႔ မိမိကိုယ္ကို ႐ိုဟင္ဂ်ာဟု ေျပာဆိုေနသူမ်ားသည္ စစ္တေကာင္းေဒသမွ ဝင္ေရာက္လာသူျဖစ္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္သားမ်ား မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ၎တို႔ ေျပာဆိုဘာသာစကားသည္လည္း စစ္တေကာင္း ဘာသာစကားျဖစ္ေၾကာင္း အစရွိသည္ျဖင့္ ဘူးကြယ္သည့္ အေရးအသားမ်ားကို အင္တာနက္ေပၚတြင္ စိန္ေခၚေရးသား ထုတ္ေဝၿပီး တစ္ခ်ိန္လံုး ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား၏ စိတ္ထဲ၌ မူဆလင္ဘာသာဝင္မ်ားအေပၚ အမုန္းစိတ္မ်ား တိုးပြားေစခဲ့သူျဖစ္ သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အုပ္စုကလည္း ခိုင္လံႈသည့္ သမိုင္းအခ်က္အလက္မ်ား အကိုးအကားျဖင့္ တုန္႔ျပန္ ေရးသားေလ့ရွိခဲ့သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ အျပန္အလွန္ ေရးသားမႈမ်ားကို ျမန္မာဒီမိုကေရစီအေရး လႈပ္ရွားသူအေတာ္မ်ားမ်ားက သိေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ ၎အျပင္ ယခုကဲ့သို႔ သမိုင္းဆရာတစ္ဦးမွ လူမ်ိဳးဘာသာအစြန္းေရာက္ စိတ္ထားေၾကာင့္ ေရးသားျဖန္႔ခ်ီေနမႈမ်ားကို ျမန္ မာႏိုင္ငံသားအမ်ားစုက သမိုင္းဟုအထင္ခံရဘြယ္ရွိသျဖင့္ ႏွစ္ဘက္ေတြ႕ဆံုၿပီး ရခိုင့္သမိုင္းကၽြမ္းက်င္သူ အထင္ကရ ျပည္ တြင္းျပည္ပ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားအား ဖိတ္ၾကား၍ သမိုင္းဆိုင္ရာ ႏွီးေႏွာ္ဖလွယ္ တစ္ရပ္က်င္းပရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ကမ္းလွမ္းခဲ့ ၿပီး ၎ပညာသင္ေပးလ်က္ရွိေသာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္တစ္ႀကိမ္၊ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ နယူးေယာက္တြင္တစ္ႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္ တိုင္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ဘူးသည္။ ႏွစ္ႀကိမ္စလံုးပင္ သူ၏အေပါင္းအပါမ်ားျဖင့္ တက္ေရာက္ရန္ သေဘာတူထားခဲ့ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္ သူ႔ဖက္က မည္သူတစ္ဦးတစ္ေလမွ တက္ေရာက္ခဲ့လာျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ အမွန္တရားကို မရင္ဆိုင္ရဲေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။ သူသည္ အေၾကာင္းမ်ိဳးစံကိုုျပ၍ ပတ္ၿပီးေရွာင္ေျပးတတ္သူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းသည္ အေရးအသားပိုင္းတြင္ အေျပာႀကီးၿပီး၊ အႂကြားသန္သေလာက္ ပညာရွင္ေကာင္းတစ္ပါးျဖစ္သည္ဟု အသိအမွတ္ျပဳရန္ ခက္ခဲသည္အထိ လက္ ေတြ႔တြင္ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ အက်င့္သီလ ကင္းမဲ့သူျဖစ္သည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ၂၀၁၃ ခု၊ မတ္လ (၉) ရက္ေန႔တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ရွိ မဟီးေဒါ့တကၠသိုလ္ (Mahidol University) ၌ ၎တို႔ဖာသာ ရခိုင့္သမိုင္းဆိုင္ရာ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတစ္ခု က်င္းပခဲ့ရာ ထိုႏွီးေႏွာဖလွယ္သို႔ မည္သည့္႐ိုဟင္ဂ်ာကိုမွ် ဖိတ္ ၾကားခဲ့ျခင္းမရွိေသာ္လည္း အေမရိကန္မွ ကိုေဌးလြင္ဦး၏ ႀကိဳပမ္းမႈျဖင့္ သူအပါအဝင္ ႐ိုဟင္ဂ်ာ (၄) ဦး တက္ေရာက္ခြင့္ရ ရွိခဲ့ေလသည္။ ၎ပြဲ၌ ကိုေဌးလြင္ဦးမွ ၁၇၉၉ ခုႏွစ္ထုတ္ ဖရန္႔စစ္ဘူကာနန္ (Francis Buchanan) ၏ “A Comparative Vocabulary of Some of the Languages Spoken in the Burma Empire” စာအုပ္မိတၱဴကို ထုတ္၍ Roinga (႐ိုဟင္ဂ်ာ - Rohingya ကို စာေရးသူ၏ အသံထြက္အတိုင္းေရးထားသည္) အသံုးအႏႈန္းကုိ ေထာက္ျပခဲ့ေလသည္။ ဤတြင္ “ငါေျပာ သမွ် သမိုင္းဘဲ” ဟု အာမခံခ်က္ျဖင့္ တစ္ခ်ိန္လံုး ႐ိုဟင္ဂ်ာဟူသည္ မၾကားဘူး၊ မသိဘူး၊ မရွိဘူး၊ ထြင္ခ်က္ျဖစ္သည္ဟု ေႂကြးေၾကာ္ေနခဲ့သည့္ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းခမ်ာ မိုးႀကိဳးထိမွန္သကဲ့သို႔ မလႈပ္မရွားႏိုင္ဘဲ လူကို ကိုက္ၿဖဲ ဝါးစားမလို ၾကည့္ ေနခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေနာက္ စာအုပ္ကို ဟိုဘက္ဒီဘက္ လွန္ၾကည့္ၿပီး ဘာေျဖရမွန္းမသိဘဲ၊ ခဏအၾကာ ထိုစာအုပ္သည္ မိတၱဴသာလွ်င္ျဖစ္၍ Secondary Source ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူ႔ေဟာေျပာခ်က္မ်ားသည္ မူရင္း Original Master Source ကို ကိုင္ေဆာင္ ေဟာေျပာေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့ၿပီး ကိုေဌးလြင္ဦးမွ ေပးခဲ့သည့္ မိတၱဴေကာ္ပီကို ျငင္းဆန္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ကိုေဌးလြင္ဦးက သူ႔ဆီမွာ မူရင္းရွိေၾကာင္း ေျပာဆိုၿပီး ထုတ္ျပလိုက္ေသာအခါ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းမွာ ယခု အဘယ္ကဲ့သို႔ေျဖၾကားရမည္ကို မသိေတာ့ဘဲ ေဆာက္တည္ရာမရ၊ ဂနာမၿငိမ္ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ တဖန္ ဦးေအးခ်မ္းက ႐ိုဟင္ဂ်ာဟူသည္ ရခိုင္ကို ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္ဟု ေတာင္စဥ္ေရမရ ေျဖၾကားခဲ့ေလသည္။ ကိုေဌးလြင္ဦးလည္း ေခသူတစ္ဦး မ ဟုတ္ဘဲ၊ စာအုပ္ထဲတြင္ (မ်က္ေမွာက္ကာလ ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ား ေျပာဆိုသည့္ ဘာသာစကား အသံုးအႏႈန္းႏွင့္တူညီေသာ) ႐ိုဟင္ဂ်ာဘာသာ စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းမ်ားကို ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ဤတြင္ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းက ႐ိုဟင္ဂ်ာဘာသာစကားသည္ ရခိုင္ဘာသာစကားျဖစ္သည္ဟု ကမန္းကတန္း၊ မဆင္မျခင္ေျဖၾကားလိုက္သည္။ ဆက္လက္၍ ကိုေဌးလြင္ဦးမွ ႐ိုဟင္ဂ်ာဟူသည္ မဟာေမဒင္ (Mohammeden) တို႔ကို ေခၚဆိုေၾကာင္း ေထာက္ျပျပန္ရာ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္းက အရွက္တကြဲ ျဖစ္ေနရသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ ဆက္လက္ျငင္းဆန္ရန္ မျဖစ္ႏို္င္ေၾကာင္းကို သေဘာေပါက္ သည္က တစ္ေၾကာင္း၊ ထိုေနရာတြင္ ၾကာၾကာမေနေတာ့ဘဲ၊ သူတို႔ကို မည္သူက ဖိတ္ၾကားခဲ့သလဲဟု မေက်မနပ္ျဖင့္ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး ထိုေနရာမွ ေဒါသူပုန္ထ ထြက္ခြာသြားခဲ့ရာ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲလည္း ပ်က္သြားရခဲ့ေလသည္။

အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးသည့္ မွန္ကန္ေသာ သုေတသီတစ္ဦးအဖို႔ ဤမွ်ျဖင့္ လံုေလာက္ေသာ္လည္း အရွက္တရားကင္းမဲ့ ေသာ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းသည္ မိမိ၏ ဂုဏ္သိကၡာကိုပင္မငွဲ႔ဘဲ ဆက္လက္ ယုတ္မာလ်က္ရွိသည္ကို ျမင္ေတြ႔ရသည္။ သူ သည္ မိမိအား ဆရာသမားအျဖစ္ခံယူၿပီး ဘုရားတရားႏွင့္ တတန္းတည္းထားကာ တစ္ခ်ိန္လံုး ပူေဇာ္ပသေနခဲ့သူ ေနာက္ လိုက္သားတပည့္မ်ား၏ အထင္ေသးခံရမႈႏွင့္ ေဝဖန္ကဲ့ရဲ့ခံေနမည္ကို စိုးရိမ္မိၿပီး အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုအထိ လူသူျမင္ကြင္း မွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ေလသည္။ ထိုကိုယ္ေပ်ာက္ေနခဲ့သည့္ ကာလတေလွ်ာက္တြင္ သူသည္ သူ႔နည္းတူ သမိုင္းပ ညာရွင္ ျဖစ္သည္ကို ဂုဏ္ရည္ေဖာ္ၿပီး မိမိပညာကို အသျပာျဖင့္ ေရာင္းစားေနခဲ့သူ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသား ဂ်က္လိုင္ဒါ (Dr. Jacques P. Leider) ႏွင့္ သံမတန္အသိုင္းအဝိုင္းေဟာင္းမွ ေငြေၾကးရေလာ္ဘီ ၿဗိတန္ႏိုင္ငံသား ဒီရက္တြန္ကင္ (Derek Tonkin) တို႔ ႏွင့္ ပူးတြဲႀကံစည္ၿပီး မၾကာမီက စာတမ္းတစ္ရပ္ ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ အဆိုပါစာတမ္း၌ ၁၉၇၇ ခုထုတ္ ဘူကာနန္၏ စာအုပ္ ထဲတြင္ Roinga ဟု ေရးသားျခင္းသည္ မ်က္ေမွာက္ကာလ ႐ိုဟင္ဂ်ာ (Rohingya) ဟု ေခၚဆိုေနသူမ်ားကို ဆိုလိုသည္ဟု မယူဆႏိုင္ေၾကာင္း ေစာဒကတက္ ေရးသားခဲ့သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္လွ်င္ ထိုေဒသအတြင္းရွိ မည္သည့္ အသိုင္းအဝိုင္းအား ေခၚဆိုခဲ့သည္ကိုလည္း ရွင္းလင္းခ်က္ မေပးခဲ့ေပ။ ယင္းကဲ့သို႔ အဆီအေငၚ မထည့္ႏိုင္ခဲ့ သည့္ အေရးအသားေၾကာင့္ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းသည္ မိမိ၏သားတပည့္မ်ားကို ေက်နပ္မႈ အျပည့္အဝေပးေဆာင္ရန္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါစာတမ္းသည္ ေမြးကင္းစအ႐ြယ္ ရင္ခြင္ထဲ၌ပင္ ေျမျမွပ္သၿဂၤိဳဟ္ျခင္းခံလိုက္ ရေလသည္။

မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ အားသစ္မာန္သစ္ အစမ္းတစ္ရပ္ျဖင့္ လူၾကားထဲဝင္ထိုးရန္ ႀကိဳးပမ္းသည့္အေနျဖင့္ ဘူကာနန္၏ စာ အုပ္ထဲတြင္ ႐ိုဝါန္ဂါ (Roinga) ဟူသည့္ အသံုးအႏႈန္းသည္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါသာ ေရးသားထားေသာေၾကာင့္ ထိုမွ်ျဖင့္ လက္ ခံအသိအမွတ္ျပဳရန္ မျဖစ္ႏိုင္ဟူ၍ အရည္မရအဖက္မရ ေရးသားလာခဲ့သည္။ ဤတစ္ႀကိမ္တြင္လည္း သူ႔ေနာက္လိုက္ သားတပည့္မ်ား၏ အလိုႏွင့္အႀကိဳက္ကို ေဆာင္က်ဥ္ႏိုင္ျခင္း မရွိဘဲ၊ ေရးသားခဲ့သမွ် အမိုက္ပံုထဲ သြန္လိုက္ရေလေတာ့ သည္။ အေၾကာင္းရင္းမွာ - ဘူကာနန္က သူ႔စာတမ္း၌ “႐ိုဝါန္ဂါ” ဟု တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းသည္ အမွတ္တမဲ့ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ၊ ထိုတစ္ႀကိမ္တစ္ခါ၌ ထို႐ိုဝါန္ဂါႏွင့္ဆက္စပ္၍ ယင္းတို႔၏ ေနရာေဒသ၊ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာတရား အျပင္ ေျပာဆိုသည့္ ဘာသာစကား အသံုးအႏႈန္းမ်ားကို တစ္သီတစ္တန္းႀကီး ေဖာ္ျပထားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ အျပင္ ယင္းေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ မ်က္ေမွာက္ကာလ ႐ိုဟင္ဂ်ာတို႔ႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် ျဖစ္ေနသည္ကို မသိသူမရွိသေလာက္ပင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ 

ယင္းကဲ့သို႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာႏွင့္ပတ္သက္၍ တစ္ခ်ိန္လံုး ျငင္းဆန္လိုက္၊ လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားစြာ ေရးသားေဖာ္ျပလိုက္၊ လူမ်ိဳးေရး မုန္းတီးမႈကို ေရွးတန္းတင္ ေျပာဆိုလိုက္… စသည္ျဖင့္ ေကာက္က်စ္ယုတ္မာေနမႈမ်ားေၾကာင့္ ျပည္တြင္း၌ သူ႔၏ စာဖတ္ဝါ သနာရွင္ ပရိႆတ္မ်ားႏွင့္ ေနာက္လိုက္သားတပည့္မ်ား၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ပညာရွင္ဟူသည္ ဂုဏ္သိကၡာကိုေတာင္ ထိန္း သိမ္းႏိုင္ခဲ့ျခင္း မရွိသကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္၌လည္း သူ႔စာအုပ္ “Influx of Viruses: The Illegal Muslims in Arakan” ေၾကာင့္ သူသည္ သမိုင္းေၾကာင္းဆိုင္ရာမ်ား ေရးသားထားသည္ဟု ေျပာဆိုခံရသည္ထက္ မည္သည့္အတိုင္းအတာအထိ ေအာက္တန္းက်သည့္ လူမ်ိဳးဘာသာ အစြန္းေရာက္တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း ကဲ့ရဲ့စြာ ေဝဖန္ခံေနခဲ့ရေပသည္။ သူသည္ လူစင္စစ္ျဖစ္သည့္ ႐ိုဟင္ဂ်ာကို အမုန္းႀကီးသည့္ စိတ္ထားေၾကာင့္ Virus ဟု တင္စားျခင္းျဖင့္ သမိုင္းဟုအမည္ခံ ျပဳစုခဲ့သမွ် စာ တမ္းအားလံုး၏ တန္ဖိုးကို သူကိုယ္တိုင္ပင္ ႏွိမ္ခ်လိုက္သည္။

ထိုကဲ့သို႔ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းသည္ မိမိ၏ အစြန္းေရာက္ အ႐ိုင္းအစိုင္းစိတ္ဓါတ္ကို ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမႏိုင္ဘဲ ပညာမဲ့ လူ႐ိုင္း တစ္ဦးႏွယ္ ေရးသားထားေသာ သမိုင္းအမည္ခံ မိမိစိတ္အာသီသကို ေဖာ္ျပတတ္သည့္ စာတမ္းမ်ားကို ဖတ္႐ႈေလ့လာလိုသူ မရွိသေလာက္ပင္ ေလွ်ာ့နည္းသြားခဲ့ေလသည္။ 

ဦးေအးခ်မ္းႏွင့္ အေပါင္းအပါတို႔သည္ ဘူကာနန္၏ စာအုပ္ပါေဖာ္ျပခ်က္ကို သူ႔တို႔အစြမ္းအစျဖင့္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ မလိမ့္တပတ္လုပ္ ထုေခ်ေရးသားရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေသာ္လည္း စိတ္ဝင္စားသူႏွင့္ ေထာက္ခံအားေပးသူ မရွိသျဖင့္ ခရီးမ ေပါက္ႏိုင္ဘဲ ရွိေနေသာေၾကာင့္ ဦးေအးခ်မ္းသည္ လူျမင္ကြင္းမွာ ကာလၾကာရွည္စြာ ေပ်ာက္ကြယ္လ်က္ ရွိခဲ့ပါသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ကေလာင္ျဖင့္ စာ႐ြက္ေပၚတြင္ အလုပ္မျဖစ္ေသာအခါ ဦးေအးခ်မ္ခင္မ်ာ မၾကာေသးမီက ဗီဒီယိုဖိုင္ေလးမ်ား ဖန္တီးၿပီး Online Social Media (OSM) မ်ား၌ ေပၚထြက္လာသည္ကို ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ ဦးေအးခ်မ္းက သူ၏ေနာက္ ဆံုးေပၚ ဗီဒီယိုဖို္င္ေလးေပၚတြင္ ရခိုင္ျပည္နယ္ျပႆနာသည္ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု နိဒါန္းျပဳထားၿပီး ႏိုင္ငံျခားသားအခ်ိဳ႕က ရခိုင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းေဒသကို ဖဲ့ယူကာ ယင္းတို႔၏ပိုင္နက္ ထူေထာင္ရန္ ႏိုင္ငံေရး မဟာဗ်ဴ ဟာရွိသည္ဟု ဆိုထားေလသည္။ 

ဦးေအးခ်မ္းအေနျဖင့္ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္ လူသတ္ပြဲႀကီးကို ႐ိုဟင္ဂ်ာတို႔က ဗမာဗ်ဴဟာအရ စတင္ဆင္ႏႊဲခဲ့သည္ဟု ေျပာဆိုလို ဟန္ရွိသည္။ အမွန္မွာ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္တြင္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ေသြးေရစီးခဲ့ရမႈေၾကာင့္ နီရဲရဲျဖစ္သြားခဲ့သည္တိုင္ေအာင္ ႐ိုဟင္ဂ်ာ ဦးေရ ဂ၀, ၀၀၀ မွ ၁၀၀,၀၀၀ အထိ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္၊ ေမာင္းထုတ္ခံခဲ့ရၿပီး မူဆလင္တို႔ပိုင္ ေက်း႐ြာအုပ္စု ေပါင္း ၁၅၀ နီးပါးခန္႔ မညာမတာ မီးရွိဳ႕ဖ်က္ဆီးခံခဲ့လိုက္ရသည္။ ဘူသီးေတာင္-ေမာင္ေတာေဒသတြင္ အစၥလာမ္ဘာသာ ဝင္ဦးေရႏွင့္ အင္အားခ်င္းမမွ်တေသာေၾကာင့္ ထိုကဲ့သို႔ တြက္ဆမိသည့္အတိုင္း ထိုေဒသ၌ ႐ိုဟင္ဂ်ာတို႔အေပၚ ေသြး ေခ်ာင္းစီးႏိုင္မႈ မရွိခဲ့သည္ကလႊဲ၍ စစ္ေတြရွိ အစိတ္အပိုင္းအခ်ိဳ႕မွအပ က်န္သည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ တစ္ခုလံုးတြင္ မူဆလင္ ကင္းမဲ့ဇံုဟု ေခၚဆိုႏိုင္ေလာက္သည္အထိ မူဆလင္အားလံုးနီးပါးကို သတ္ျဖတ္၊ ေမာင္းထုတ္ခဲ့ေလသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ မိမိ ကိုယ္ကို အသတ္အျဖတ္ခံၿပီး အိုးအိမ္မ်ားစြန္႔ခြါ ထြက္ေျပးရသည့္အထိ နစ္နာဆံုးရွံဳးမႈမ်ားကို ႏွစ္သက္သည္အတြက္ ထိုျပ ႆနာကို ႐ိုဟင္ဂ်ာမူဆလင္မ်ားက ဖန္တီးခဲ့သည္ဆိုလွ်င္ ဦးေအးခ်မ္း၏ ဦးေခါင္းသည္ အခြံသာက်န္ေတာ့သည္ဟု ဆိုရ မည္ျဖစ္သည္။ ၁၉၄၂ ျပႆနာသည္ ဗမာအမ်ိဳးသားေရးဝါဒီမ်ား၏ ေသြးထိုးလႈံေဆာ္မႈႏွင့္ အစြန္းေရာက္ရခိုင္တို႔အား လက္နက္တပ္ဆင္မႈျဖင့္ ဖန္တီးခဲ့သည္ကို လူတိုင္းသိရွိၿပီျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ဖန္တီးျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ‘ရခိုင္ျပည္ နယ္အတြင္း မူဆလင္ လံုးဝ မခ်န္ေစရ’ ဟူသည့္အတိုင္းအတာျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း အျပည့္အဝ ေအာင္ျမင္မႈမ ရရွိခဲ့သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ မ်က္ေမွာက္ကာလ ရခိုင္ျပႆနာကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္ေအာင္လိႈင္က ၁၉၄၂ ခုႏွစ္က အ ဆံုးမသတ္လိုက္ရသည့္ ဇာတ္လမ္းဟု ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ၎အခ်က္ကိုေထာက္လွ်င္ ထို ၁၉၄၂ လူသတ္ပြဲႀကီးအား မည္သူ မ်ားက မည္သည့္ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဖန္တီးခဲ့သည္ကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္သာအပ္ပါသည္။

ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံကိုဖဲ့ထုတ္ျခင္းသည္ ႐ိုဟင္ဂ်ာတို႔၏ ႏိုင္ငံေရး မဟာဗ်ဴဟာျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုမႈအား အေထာက္အ ကူျပဳ ေစသည့္ သက္ေသခံအျဖစ္ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လတြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ အလယ္သံေက်ာ္ ညီလာခံမွ ရေသ့ေတာင္အ ေနာက္ ပိုင္းႏွင့္ ဘူသီးေတာင္-ေမာင္ေတာေဒသအား မူဆလင္ျပည္နယ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ေထာက္ျပ ထားသည္။ ႐ိုဟင္ဂ်ာတို႔က ေတာင္းဆိုခဲ့သည္ ဆိုသည္မွာ ျပည္နယ္အဆင့္သာျဖစ္ၿပီး၊ သီးျခားႏိုင္ငံထူေထာင္ရန္ အလ်ဥ္း မဟုတ္ေပ။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္း မိမိတို႔၏ အနာဂတ္ စိတ္ခ်လံုၿခံဳမႈရွိေရး၊ မိမိတို႔နယ္ေျမကို အေျခခံ၍ မိမိတို႔အမ်ိဳး သားထု၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္ လြတ္လပ္မႈတို႔ကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ စိတ္တိုင္းက် ခြန္အားစိုက္ထုတ္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေရး၊ မိမိ တို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ အေမႊအႏွစ္မ်ားကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ထိမ္းသိန္းႏိုင္ေရး အစရွိသည္တို႔ကို အေျခခံၿပီး ရခိုင္လူမ်ိဳးစုမ်ား အ ပါအဝင္ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုအားလံုးကလည္ အလားတူ ျပည္နယ္မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသမ်ား ေတာင္းဆိုခဲ့ ဖူးပါသည္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု အေတာ္မ်ားမ်ားက မိမိတို႔၏ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားကို လစ္လ်ဳရႈခံခဲ့ရမႈေၾကာင့္ ဒီကေန႔အထိ လက္နက္ကိုင္ တိုက္ပြဲဝင္လ်က္ရွိေနသည္မွာ အားလံုး ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ ရခိုင္လူမ်ိဳးစုမ်ားအဖို႔ အဖရခိုင္ႏိုင္ငံေတာ္ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ၁၇၈၅ ခုႏွစ္မွစ၍ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္လ်က္ရွိေနပါသည္။ ၎တို႔ကလည္း လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ျပည္နယ္ေတာင္းဆိုခဲ့ဘူးသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေနမႈအတြက္ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္းမွ မည္သူ႔ကိုမွ် အျပစ္မျမင္ ေသာ္လည္း အလယ္သံေက်ာ္ညီလာခံမွ ျပည္နယ္ေတာင္းဆိုခဲ့သည့္ ႐ိုဟင္ဂ်ာတို႔၏ ေတာင္းဆိုမႈကိုသာေ႐ြးထုတ္ၿပီး အဘယ္ေၾကာင့္ သဲသဲမဲမဲႏွင့္ အၿငိဳးႀကီးစြာျဖင့္ ပစ္မွတ္ထားေနရသနည္း၊ စဥ္းစားစရာပင္ ျဖစ္ပါသည္။ 

ဆက္လက္၍ ရွင္းျပရမည္ဆိုလွ်င္ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းက မိမိ၏ဗီဒီယိုဖိုင္ေလးတြင္ ႐ိုဟင္ဂ်ာတို႔အား ႏိုင္ငံျခားသားဟု သံုး ႏႈန္းခဲ့သည္ကို သတိထားမိသည္။ အကယ္၍ ႐ိုဟင္ဂ်ာတို႔သည္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားမွန္ပါက ယင္းက့ဲသို႔ ျပည္နယ္ေတာင္း ဆိုပိုင္ခြင့္၊ ပါလီမန္လႊတ္ေတာ္အထိ အဆင့္ဆင့္ အေ႐ြးခံပါဝင္ပိုင္ခြင့္၊ ထိုေခတ္က ျမန္မာတိုင္းရင္းသား အားလံုးကို သက္ေသခံအျဖစ္ ထုတ္ေပးခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသားမွတ္ပံုတင္ကတ္ျပားမ်ား ကိုင္ေဆာင္ခြင့္မ်ား ရရွိလိမ့္မည္ မဟုတ္သကဲ့သို႔ ရခိုင္ ကို ျပည္နယ္အဆင့္ သတ္မွတ္ေရးကိစၥတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက ႐ိုဟင္ဂ်ာတို႔၏ ဆႏၵကိုရယူျခင္းႏွင့္ လက္နက္ႏွင့္ ၿငိမ္း ခ်မ္းေရး လဲလွယ္ရန္ တပ္မေတာ္အႀကီးအကဲမ်ားက အႀကိမ္ႀကိမ္ပင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး လက္နက္ခ်ရန္ လုပ္ေဆာင္ၿပီး ယင္းတို႔အဖို႔ ေမယုခ႐ိုင္ဟူ၍ သီးသန္႔ေနရာေဒသတစ္ခု သတ္မွတ္ေပးျခင္းႏွင့္ ျမန္မာ့အသံလႊင့္ဌာနမွ တိုင္းရင္းသား ႐ိုဟင္ဂ်ာဘာသာစကားျဖင့္ အစီအစဥ္မ်ား ထုတ္လႊင့္ခြင့္ျပဳျခင္း တို႔ကိုလည္း ျပဳလုပ္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာေအးခ်မ္းတစ္ေယာက္ နားလည္ပံုမရေပ။ 

 (ဒုတိယပိုင္းကို ဆက္လက္ဖတ္႐ႈပါရန္)

No comments:

Post a Comment